27.02.2017
Startseite » Vorstellungen » Personen » Selim Pekin Güngör: Developing creative comms strategies for VICE
Selim Pekin Güngör

Selim Pekin Güngör: Developing creative comms strategies for VICE

Today we are very happy to say hello to Selim Pekin Güngör, who is going introduce himself to our community with his answers to our questions in this article. Connect with him, talk to him and make some great projects with him. And don’t forget to tell us, your community, about those projects!

Describe yourself in less than 140 characters:

I’m developing creative comms strategies for the world’s leading youth media company VICE with strong focus on millennial passion points.

Who are you and why are you a transmedia storyteller?

I’m a creative person with great interest in narratology and brand storytelling with a strong background in developing traditional as well as digital narratives in different media industries.

I’ve participated in several international talent campuses and development schemes at festivals such as the Berlinale, Sarajevo, Clermont-Ferrand, Moscow and Edinburgh.

What are the main features that depict a transmedia storytelling project from your point of view?

Hard to say what “a ususal” transmedia storytelling project, we all know the standard definition (jenkins et al), but for the sake of the argument, I think the audience should come first, and by that I mean, content tailored to different platforms, where the audience habits organically and therefore taking user journeys into consideration when creating a story universe.

Did your work change within the last years?

Very much, I started off a a screenwriter, writing for a single screen, then started writing for multiple screens and digital, adapted a consumer first (content tailored for audiences) approach and ended up in strategy.

Are/Were there any obstacles yet that you’d wish to find some others to help you with?

Selling an argument for transmedia planning to clients, who are looking for innovative comms strategies but end up choosing to go down the same old conservative route of communications. Watering down of transmedia content.

What kind of contacts would be helpful for you to find? Why?

All industry contacts, especially film/tv & games industry.

How to get in contact with Selim Pekin Güngör:

Based in:
10967 Berlin
Germany

Web: http://www.vice.com
E-Mail: selim (dot) gungor (at) gmx (dot) net

TW: http://twitter.com/somanoid

 

Please follow this link to our short interview form, in case you want to introduce yourself to the community too. If your introduction will be published within the 9th of September and the 1st of October, you will also take part in our “Your ticket to the Conducttr Conference ’14 (in London)” competition.

Photo-Credits: Selim Pekin Güngör, All Rights reserved

Über Gustav

Gustav ist die gute Seele von "Transmedia Storytelling Berlin". Er kümmert sich um vielerlei Dinge im Hintergrund. Dazu gehören unter anderem die Vorbereitungen von Veranstaltungen, die Organisation und der Versand von Newslettern, das Ankündigen von besonderen Ereignissen und einigem mehr. Weil er so viel um die Ohren hat, ist er gegenüber anderen häufig etwas zurückhaltend, taut dann aber in Gesprächen irgendwann auf. Wenn du ihn das nächste Mal triffst, sprich ihn doch einfach mal an. Er freut sich bestimmt.

Auch interessant

Benjamin Roeber

Benjamin Roeber: Gestalter und Beobachter von Medienwandel.

Benjamin Roeber: Gestalter und Beobachter von Medienwandel. Business Development im Bereich TV und Umsetzungspartner für kreative Innovationen.

Durch die weitere Nutzung unserer Webseite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Diese Webseite verwendet Cookies, um Ihnen das bestmögliche Surferlebnis beim Besuch unserer Webseite zu ermöglichen. Um auf die Inhalte dieser Webseite zugreifen zu können, müssen Sie der Verwendung von Cookies zustimmen. Diese Webseite speichert dann auf Ihrem Rechner einen Cookie (eine kleine Textdatei, die von Ihrem Browser gelesen werden kann) ab und hält darin fest, dass Sie der Verwendung von Cookies zugestimmt haben.

Um Ihnen nicht ständig beim erneuten Besuch unserer Webseite diesen Hinweis anzuzeigen, wird Ihre Erlaubnis für 3 Monate in besagtem Cookie gespeichert. Danach müssen Sie erneut und für 3 weitere Monate zustimmen, um wieder auf die Inhalte zugreifen zu können.

Bitte beachten Sie: Sollten Sie zwischenzeitlich die Cookies auf Ihrem System löschen, so wird Ihnen der Hinweis bereits vor Ablauf der 3 Monate erneut angezeigt.

Schließen